بسم الله الرحمن الرحیم-نیم نگاهی به تعالیم-دین- بهائی –اصل تحری حقیقت- یعنی ازاد اندیشی—در دین بهائیت هرفرد پس از رسیدن به سن بلوغ پانزده سال تمام باید شخصا عقیده اش را انتخاب کند- درحالیکه هرکس بهائی زاده است حکم اش بهائی شدن است واگر بخواهد از دین بهائی خارج شود حکم اش مرتدمیشود به نحوی باید کشته شود در حالیکه باید تحدی عقیده را رواج دهد یعنی اجازه دهد دیگران نظرایت ایشان نقد کنند وچناچه جواب منطقی گرفتن انگاه بهائی شوند درحالیکه کتب انها در درسترس نیست- وهیچگونه جلسات تحری حقیقت بر پا نمیشود همه چیز مخفیانه وپنهانی شکل میگیرد وهیچگاه جواب منطقی نداده است- بزرگترین اصل- وحدت عالم انسانی است وجز ان همه تعالیم دیگر درحکم فروع وملحقات وحواشی همین تعلیم اصلی واساسی هستند-پس انسان میبایست همیشه دراین دنیا باشد درحالیکه- انسان میابیست به درجه حب الهی برسد که فقط بخواهد به خداوند منان نزدیک شود وهدف از خلقت همین است نه انکه به خود بپردازد- اصل دیگر- ترک تعصبات جاهلیه است- دین بهائی تعصبات را هادم(نابود کننده) بنیان انسانی میداند- عبد البها درمورد اینتعصبات این چنین میگوید-: تعصبات دینی وتعصب جنسی وتعصب وطنی وتعصب سیاسی سبب جدال است وهادم بنیان انسانی- باید جمیع این تعصبات را ترک نمود – تعصبات به دودسته تقسیم میشود تعصبات عقلانی وتعصبات جاهلی- حب الوطن من الایمان- دوستداشتن منطقی برای وطن جزو ایمان است- تعصب زمانی مشخص میشود که جاهلی است که درمقابل کلمه حق – انکار کند ومخالف بورزد- مانند شیطان- که جنابان رهبران بهائیت به تحربه اثبات شده است چنین هستند- سبب جدال بایدمشخص شود کیست ایا ازطرف باطل است ویا از طرف حق است این باطل است که سبب جدال میشود- حق نیازی به جدال ندارد- اصل بعد تساوی حقوق رجال ونسا- بهائیان معتقدند زن ومرد دو انسانند وامتیازی برهم ندارند برای همین زن ومرد باید درجمیع حقوق احتماعی برابر باشند مثلادر حقوق اجتماعی از لحاط تعلیم وتربیت-حق انتخاب شدن- هم چنین درحقوق مدنی از لحاظ ازدواج و---- بهایئان اعتقاد دارند زن ومرد از لحاظ فکری وعقلانی مانند هم هستند- وامتیازی بر یکدیگرندارند- این مطلب را من کمی باز کنم-در اسلام ودرتمام ادیان الهی همچنان استاد بزرگوار حضرت ایت الله دکتر مرحوم شهیدمرتضی مطهری سلامالله علیه وراحمت الله واسعه فرمودند مرد وزمان در ذات وحقوق یکسان هستند دارای درجات نیستند اما-در تکلیف فرق دارند- بچه دررحم مادر بعد از چهارماه وده روز روح دراو دمیده میشود وحقوقی برابر یک انسان صدسال دارد ولی تکلیف ندارد ودیگران موظف هستند از او حمایت کنند ودربعضی فرشتگان که بخصوص با زمین ارتباط دارند سلسله مراتب است وتشکیلات انسان هم لاجرم سلسله مراتبی است- این بشر نادان است- رنگ ونوع کار ونوع نژاد ومحل زندگانی وقدرت وثروت را برتری میدهد- اسلام میفرماید-تقوا- نه گفته است نوع تکلیف- ونوع روحیات واختلاف درنوع روحیات حساب شده است که سیستم بشری بتواند – پایدار وپرنشاط وبا کمترین ضربات وبیشترین تحرک وفعالیت وبهترین انسجام ودیگرابعاد بتواند به مساول ومشکلات پاسخ دهد وبالاترین رضایت مندی بوجود اید یکی از فرزندان امام صادق علیه السلامنزد پدر پرعظمت خود امد وفرمود میخواهم فقیه شوم امام صادق علیه السلام به ایشان فرمود شما برو وملوان شو استعداد شما دران جهت است- فرزند دیگر ایشان امد وهم چنین گفت باز امام پرعظمت فرمودند شما بروید وتاجر شوید وحضرت اسماعیل علیه السلام باز چنین گفت وان امام همام فرمودند شما بروید وفقه بخوانید- برابری درتکالیف نشانه برابری در ذات نیست- اصل دیگر-اصل صلح عمومی – در دین بهائی امده است که اساس همه ادیان الهی محبت ویگانگی است وبه همین علت است که جمیع مردم دینا باید باهمدیگر صلح نمایند وبه دوستی وراستی پردازند – هدف بهائیان از اجرای تعالیم به الله این است که وحدت عالم انسانی به وقوع به و به پیوندند وبغض وعداوت بین بشر برافتد- اولا همه مردم دنیا دین الهی ندارند به چه دلیل بعضی مذاهب هندی که ریشه بت پرستی میشئددین الهی قلمداد کرده است- وثانیا ایا ایشان کافر راهم قبول دارد یاندارد واگر فردی از نظرایشان کافربود چه حکمی دارد حال اگر شخصی مانند داعش به بهائیان حمله ور شود حکم مرد م بهائی چه است؟- اصل بعد- جهان بشری محتاج نفثاتروح اقدس( پرواز معنوی) است- بهائیان معتقدند نیاز روحانی فارغ از درجه پیشرفت مادی است انهااعتقاد دارند که انسانها علاوه برنیاز مادی نیازمند موارد روحانی هستند که بوسیله پیامبران مکن است ولذا نیاز به تجدید ادیان وجود دارد- خوب این اصل اثبات میکند که کلیه ادیان قابل قبول نیست برخلاف گفته قبلی که کلیه ادیان قابل قبول است- باید ادیان حداقل در مسائل معنوی تجدیدشوند- درثانی ان موضوعات روحانی کدام است- باید معنویات دربهائیت قوی تر وگسترده تر از اسلام باشد درحالیکه این چنین نیست-اصل دیگر تعلیم وتربیت به صورت عمومی واجباری است تاحدودی حرف دقیقی است البته به شرط انکه شرایط اماده باشد0 اصل بعد- تشکیل دادگاه کبرا بین المللی است- از انجائیکه بسیاری از اختلافات وجنگهای میان دول وملل وگروههای مختلف به دلیل نبودن یک مرجع رسیدگی قدرتمند می باشد واز انجا ئیکه همواره اختلاف نظر وسلیقه بین گروه ها امکان پذیر است وچناچه مورد رسیدگی سریع قرار نگیرد بیم جدال ودرگیری میرود- دیانت بهائی نزدیک به 150 سال پیش ایجاد یک محکمه کبری بین المللی را که مرجع حل اختلاف وبانی صلح ودوستی است پیشنها د کرده است- ایشان ادیانراقبول کرد که انها دارای احکام خاص خود هستند وهرایدولوژی ویا کشور احکام خودرا قبول دارد- پس وحدت امکان پذیر نیست مگر احکام الهی باشد وانهم به شرط انکه جوامع بین المللی انربپذیرند درحالیکه دین بهائی دراین موارد بسیار ضعیف است درحد صفر میباشدویک دین الهی نمیتواند احکام غیر دینالهی رابپذیرد وهمچنان مانند معنویت باید در حقوق واحکامی که انسان در دنیا واخرت نیاز دارد دربر داشته باشد- دین باید سبب الفت ومحبت باشد- بهائیان معتقد ند کهپیامبران اصولا بر ای برطرف کردن اختلافات بشر وبه وجود اوردن الفت بین مردم ظاهر شده اند لذا اگر دیانت هم خود باید علاج اختلاف باشد سبب اختلاف وجنگ –وجدائی شود- وبه گفته عبد البها بی دینی بهتر ازان است- تاریخ بهائیت درایران چه خصوصیاتی راترسیم میکند!! درجنگ امریکا باویتنام- بهائیت درامریکا دستورداد که خون بر ای سربازان امریکائیدادشود واز انها حمایت شودودروزنامه های امریکائی باعکس درشت انرابیان کردند وعکس نشان دادند- اصل بعد دین باید مطابق عقل وعلم باشد- دردین بهائیت نه علم مطابق علم از نظراسلام مطرح است ونه مطابق علم از دیدگاه غرب مطرح است- ونه استدلال عقلانی که فلیسوفان جهان ان رابپذیرند بخصوص به نحوی گفته شده است که فرقه گرائی بوجود بیاید- واصل تعدیل معیشت بشر – تنها یک شعاراست به هیج نحوی سیستم انرا درجزئیات مشخص نکرده است والسلام